Małe ojczyzny a nauczanie języka polskiego i języka słoweńskiego jako obcego – analiza podręczników

Katarzyna Bednarska

Abstrakt


Aby móc swobodnie posługiwać się językiem obcym, należy poznać kulturę i historię, w których język ten jest osadzony. W podręcznikach do nauczania języka polskiego oraz języka słoweńskiego jako obcego przedstawione zostały nie tylko Polska i Słowenia jako takie, ale także poszczególne regiony, miasta, a w przypadku publikacji słoweńskich – nawet wsie. Autorka analizuje, w jaki sposób prezentowane są te „małe ojczyzny”, ich kultura i znaczenie dla danego kraju.


Słowa kluczowe


język polski jako obcy; język słoweński jako obcy; podręcznik; Polska; Słowenia

Bibliografia


A. Burkat, A. Jasińska, Hurra!!! Po polsju 2, Kraków, 2010.

M. Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku 1, Kraków, 2006.

A. Markovič, M. Stritar, T. Jerman, S. Pisek, Slovenska beseda v živo 1a. Lublana, 2012.

A. Markovič, M. Stritar, T. Jerman, S. Pisek, Slovenska beseda v živo 1b. Lublana, 2013.

Strona internetowa: cbos.pl/SPISKOM.POL/2009/K_151_09.PDF, dostęp 10 VIII 2016.

Strona internetowa: fuds.si/sites/default/files/tehnicni_pregled-pugelj-mag.pdf, dostęp 14 VIII 2016.

Strona internetowa: men.gov.pl/jakosc-edukacji/nadzor-pedagogiczny/podstawowe-kierunki-realizacji-polityki-oswiatowej-panstwa-w-roku-szkolnym-2016_2017.html, dostęp 1 V 2017.


Pełny tekst: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Zapraszamy do współpracy.

 

CZASOPISMO INDEKSOWANE W:

BazHum

Arianta

Index Copernicus

 

 

Według wykazu czasopism naukowych MNiSW jest na liście "B"

(5 punktów).