Podejście ukierunkowane na proces w nauczaniu rozumienia obcojęzycznej mowy
PDF

Słowa kluczowe

listening
process-based approach
model

Jak cytować

Prizel-Kania, A. (2017). Podejście ukierunkowane na proces w nauczaniu rozumienia obcojęzycznej mowy. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Litterarum Polonarum Et Linguae Polonae Pertinentia, 7(223), 153–163. Pobrano z https://didactica.uken.krakow.pl/article/view/3867

Abstrakt

Comprehension is one of the four basic language activities required to use a foreign language

efficiently both in speech and in writing. In language didactics as part of Polish studies,

relatively little attention has been given to this skill although the difficulty experienced by

foreigners in understanding spoken Polish is often pointed out. The purpose of this article

is to draw attention to the current methodological practice in teaching aural comprehension

in the context of psycholinguistic analysis of the processes involved in the reception and

understanding of spoken text, which forms the basis for a revision of the existing assumptions.

PDF

Bibliografia

Field J., Listening in the Language Classroom, Cambridge 2008.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Gerrig R., Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 2006.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Goh C., Teaching Listening in the Language Classroom, Singapur 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

obcych, Kraków 2010.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Prizel-Kania A., Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w języku polskim jako obcym, Kraków
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##


##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Prizel-Kania A., Strategiczne ujęcie nauczania sprawności rozumienia ze słuchu, [w:] Nauczanie
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

języka polskiego jako obcego. Tradycje i innowacje, red. W. Próchniak, M. Smoleń-Wawrzusiszyn,
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Lublin 2016, s. 139–150.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Psycholingwistyka, red. J. Berko Gleason, N. Bernstein Ratner, Gdańsk 2005.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Psychologia języka dziecka, red. B. Bokus, G. Shugar, Gdańsk 2007.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Ropa A., Intonacja języka polskiego, Kraków 1981.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Rost M. Listening in language learning, London 1990.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Seretny A., Lipińska E., ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Trubiecki N.S., Podstawy fonologii, Warszawa 1970.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Vandergrift L., Recent developments in second and foreign language listening comprehension
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

research, „Language Teaching” 2007, nr 40, s. 191–210.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##

Downloads

Download data is not yet available.